عصفور

عصفور

به هرحال فکر می کنم فارغ از علاقه، هر انسانی به نوشتن و جایی برای نوشتن نیاز داشته باشد.
اینجا، برای من همان است.

*عصفور گنجشک است، همین قدر فراوان، همینقدر مفت، اما آیا همیشه هرچیز فراوانی بی‌ارزش است؟

آخرین مطالب

دوست داشتی کجا به دنیا می‌آمدی؟

جمعه, ۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۴۲ ق.ظ
جمعی دوستانه بود. یکی از بچه‌ها گفت، دوست دارد که کاش می‌شده افغانستان به دنیا بیاید. خب واقعا مسخره به نظر می‌رسید ولی به نظر من جذاب آمد.
خب راستش ما در بعضی چیزها یا خیلی چیزها، هیچ حق انتخابی نداریم، یکیش همین که کجا به دنیا بیاییم، ولی خب می‌شود خیال کرد و دوست داشت.
از خودم پرسیدم تو دوست داری کجا به دنیا می‌آمدی؟ 
بعد هم از بچه ها. پرسیدم شما چطور؟ دوست داشتید کجا به دنیا می‌آمدید؟
یکی گفت؛ آلمان، یکی کویت، یکی عراق، یکی هم ایران را دوست داشت واقعا.
دلایل جذابی هم داشتند.
آخرش هم همان که دوست داشت افغانستانی باشد از من پرسید، تو چطور؟ دوست داشتی کجا به دنیا می‌آمدی؟
لبخند زدم، پاسخم اگرچه کلی دلیل داشت ولی بداهه بود.
مصر!
راستی چرا اینطور نگاه می‌کنید؟:)

[شما چطور؟ دوست داشتید کجا به دنیا می‌آمدید؟]
[بهتر است دیگر از بیخوابی حرف نزنم، کلافه کننده است نه؟]
  • ۹۷/۰۶/۰۹
  • Osfur

نظرات  (۵)

کانادا، که واسه رفتن به دانشگاه آلبرتا مسیر هموارتری میبود.
پاسخ:
عجب!
شما اونموقع البته یه کانادایی هستید ها! نه یه ایرانی ساکن کانادا که مشتاق آلبرتا رفتنه:)
چرا مصر؟!!!!

پاسخ:
توضیحش طولانیه و خیلی چیزا میتونه دلیلش باشه.
 به نظرم مصر حالا خیلی شبیه حدود دهه ۳۰ ایرانه. یه جایی که میتونه مرکز تغییر و جنگیدن باشه برای تغییر.
و ضمنا مصر ستون فقرات فرهنگ عربیه.
و خیلی چیزای دیگه.
جاش خیلی مهم نیست
چون ممکنه توی همون جای دوست داشتنی در قسمت غیردوست داشتنی جامعه میفتادم
دوست داشتم تو زمان متفاوت به دنیا میومدم
جایی که تغییرات مهم اتفاق افتادن
جایی که تکلیف آدم مشخص تر باشه
جایی که بدونی راهی که میری درسته
جایی که بشه انتخاب واقعی کرد...
پاسخ:
درسته، فاکتورهای زیادی هست
ولی طرح کل جوامع متفاوته
ما هم روی مقایسه همین طرح کلی حرف می‌زدیم

من اگه بحث زمان بود، دوست داشتم توی دوره جنگ هشت ساله به دنیا می‌اومدم.
من زیاد دربارهٔ جواب این سوال رویا بافتم.
اکثر اوقات دلم می‌خواست که فرانسه به دنیا می‌اومدم، اولاش دوست داشتم فرانسوی الاصل باشم اما بعد‌تر می‌خواستم از یه خانوادهٔ الجزایری تو فرانسه متولد شم.

بعضی اوقات‌هم به خودم می‌گم که اگه قرار بر همین ایران هم بود، اگه تو یه خانوادهٔ ترک‌زبان به دنیا می‌اومدم هم قشنگ بود.
پاسخ:
خیلی خوبه که درباره اینطور چیزا رویا می‌بافی:)
گاهی با بررسی همین رویاها میتونیم خودمون رو بهتر بشناسیم!
  • دکتر یونس
  • به نظرم بیشتر از تغییر مکان تولد ، "زمان تولد " متفاوت میتونه سمت و سو و رویای آدم ها رو تغییر بده.. 
    من دوست داشتم در سالهای ابتدای هجرت مسلمانان به مدینه در مدینه به دنیا میومدم. مثلا اول ذی الحجه که عروسی حضرت زهرا و امام علی در مسجد النبی برگزار میشد 5_6 ساله بودم. نمیدونم دیدن 5 تا امام معصوم و خود پیامبر در روزهایی که قرآن نازل میشد و حتی دیدن جنگها و غزوات پیامبر و امام علی زیباتر و هیجان انگیز تره برام. اسلام ناب رو میدیدم. مجاهدین فی سبیل الله رو میدیدم. تلخی و سختی زندگی بدوی در حجاز با دیدن پیامبر به نظرم قابل تحمل میشه.. 
    پاسخ:
    خب اینم سوالیه برای خودش
    و منم زیاد بهش فکر کردم، ولی به نظرم مکان جذاب تره
    ولی به هرحال، تصور شیرینی داشتید:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">