عصفور

عصفور

به هرحال فکر می کنم فارغ از علاقه، هر انسانی به نوشتن و جایی برای نوشتن نیاز داشته باشد.
اینجا، برای من همان است.

*عصفور گنجشک است، همین قدر فراوان، همینقدر مفت، اما آیا همیشه هرچیز فراوانی بی‌ارزش است؟

آخرین مطالب

چون تو کسی گر بود آن هم تویی

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲ ب.ظ

درد است که آدمی را رهبر است. در هر کاری که هست تا او را درد آن کار و هوس و عشق آن کار در درون نخیزد، او قصد آن کار نکند و آن کار بی درد، او را مسیر نشود، خواه دنیا، خواه آخرت، خواه بازرگانی، خواه پادشاهی، خواه علم، خواه عمل و غیره.

تا مریم را درد زه پیدا نشد قصد آن درخت بخت نکرد که: فاجاءها المخاض الی جذع النخلۀ(مریم19). او را درد به درخت آورد و درخت خشک میوه دار شد. تن همچون مریم است و هریکی عیسی داریم. اگر ما را درد پیدا شود عیسی ما بزاید و اگر درد نباشد عیسی هم از آن راه که آمد باز به اصل خود پیوندد، الا ما محروم مانیم و از او بی بهره.

فیه مافیه، مولانا جلال الدین بلخی


[کیست آن که این شب ها با هم بنشینیم به فیه ما فیه خواندن و غرق شویم و غرق شویم و غرق... تا بامداد...]

[مرغ دل و عیسی جان هم تویی/ چون تو کسی گر بود آن هم تویی]

  • ۹۷/۱۰/۰۹
  • Osfur

نظرات  (۴)

خوندن داره.
وقت کردی بهم سر بزن.
پاسخ:
:/
  • زنبورِ ملکه
  • چه غرق شدم توش. چه دلچسب بود. فکر نمی‌کردم فیه ما فیه انقدر روان و قابل فهم باشه. خوب مولانارو نشناختم هنوز.
    پاسخ:
    فیه ما فیه از نظر زبان ساده ترین اثر مولاناست و برای شروع مولانا خوندن خیلی مناسب. البته این نسخه استاد موحد هم توضیحاتی داره و گزینشیه که خوندن رو راحت تر و دلنشین تر میکنه.
  • سراسر گنگ
  • داشتم میخوندم با خودم گفتم نثرت پاک قدیمی شد و رفت ؛ آخرش دیدم از مولاناست .

    تازه دارم خوابم رو تنظیم میکنم و تا دو و سه عقبش کشیدم وگرنه تا صبح پایت بودم . البته فیه ما فیه هم ندارم و میدونی که کتاب تا چاپی نباشه بهم نمی چسبه .

    به جاش اگه خواستی من هرشب برات علیه ما علیه مینویسم.
    پاسخ:
    یا ایهاالذین آمنو اجتنبوا الظن کثیرا:)

    فیه ما فیه چنان شیرینه که چای هم حتی نمیخواد!
  • سراسر گنگ
  • برادر من از آیات بهره برداری شخصی نکن . 

    پاسخ:
    مگه بیت الماله؟
    :/
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">